logo  
  meny  
  meny  
:: Ungdomshus    
 
Kva skjer?

Heile kalenderen

 
kart
 
 
Logg inn - webMedlem

Brukarnamn:

Passord

Husaksjonen 2005

Husaksjonen 2005

Husaksjonen 2005 er Noregs Ungdomslag sin kampanje for å synleggjere dei 300 ungdomshusa og aktiviteten i dei fram mot stortingsvalet.

Meldingar:

  • 13.juli: Nationen: Plagsamt tippemiddelmas
  • 12.juli: Bergens Tidende: Er det rett at 800 millionar av spelemidlane blir inntektsført Kultur- og kyrkjedepartementet? Eller bør dei pengane du og eg brukar på Lotto, Flax eller Oddsen i større grad tilfalle det lokale og frivillige kulturlivet?
  • 7. juli: Nationen: Det er nærmest en lovmessighet at fordelingen av Norsk Tippings overskudd dukker opp som sommertema i mediene. I flere aviser formidles nå synspunkter som bidrar til den allmenne misoppfatning at spillemidlene blir brukt i strid med forutsetningene, senest på lederplass i Nationen 5. juli. Dette er naturligvis ikke riktig.:
  • 6. juli: Fjordabladet: Kultur er viktig, det er også idrett. For at idretten skal vere liv laga så treng ein arenaer for utøving av idrett. Situasjonen er den same for kulturen. Utøvande kunstnarar og kulturinteresserte må også ha sine arenaer og møteplassar. Idretten reiser med midlane, medan kulturen blir stemoderleg behandla. Dette er den korte oppsummeringa av debatten som reiser seg med større og større tyngde. Er det slik at ein må velje det eine framfor det andre, eller er det faktisk slik at rammene frå sentrale styresmakter er for små?
  • 6.juli: Farsunds Avis: Heller ikke i år er det bevilget tippemidler til opprusting av Vanseheim. Lokale ildsjeler mener dagens ordning er urettferdig og utfordrer nå politikerne til å gjøre noe med reglene.
  • 6. juli, ei nærliggjande sak i Bergens Tidende: 1,2 milliarder av Norsk Tippings overskudd skal tilfalle norsk kulturliv. - Bare en tredjedel av summen gjøres rede for i statsbudsjettet. Vi krever et regnskap, men får ikke svar, sier Anna Elisa Tryti, generalsekretær i Norges Musikkorpsforbund.
  • 5.juli: leiar i Nationen: Overskuddet på om lag 2,4 milliarder kroner, som ifølge forskriftene skal fordeles likt mellom tiltak innen idrett og kultur, bidrar til mye spennende aktivitet rundt om i hele landet. Men det er liten tvil om at det er de idrettsglade blant oss som vinner mest. Ifølge et regnestykke fra Noregs Ungdomslag basert på tall fra Kirke- og kulturdepartementet, får idrettslag og foreninger i år 596 millioner kroner til nye anlegg, gis det for eksempel ut bare 48 millioner til kulturbygg.
  • 5.juli: Trønderavisa: Etter seks år på venteliste fikk endelig Henning samfunnshus tildelt kulturmidler til oppussing. Men seieren har en liten bismak for Bagabu ungdomslag.
  • 4.juli: NRK Sogn og Fjordane: Lokale kulturanlegg taper kampen om tippemidlane til Idretten. Det hevdar leiar i Noregs ungdomslag, Åge Avedal, som viser til at idrettsanlegg i fylket fekk 14 gongar så mykje tippemidlar som kulturbygg i 2005.
  • 4. juli: framsida av Nationen: I 2005 går nesten 600 millioner tippekroner til idrettsbygg i kommunene. Lokale kulturbygg blir avspist med under 50 millioner fra den samme potten. - Ikke rettferdig, mener Noregs Ungdomslag.
  • 28.juni: NRK Buskerud: Noregs Ungdomslag mener at idrettsanleggene rundt omkring i kommunene får en mye større del av spillemidlene fra Norsk Tipping enn det lokale kulturhus får.
  • 24. juni: Bagabu innstilt til 413 000 kr i spelemidlar
  • 23.juni: Sogn Avis og Firdaposten: Teaterscener, musikkøvingslokale og lokale kulturhus tapar stort mot krøllgras og ballbingar når det gjeld tippemidlar. – Svært uheldig og i strid med intensjonane, fastslår leiar Åge Avedal i Norges Ungdomslag.
  • 23.juni: NRK Sogn og Fjordane: Noregs Ungdomslag er særs misnøgde med den store skilnaden på midlar gitt til lokale kulturhus samanlikna med det som idrettsanlegg i kommunane får.
  • 23. juni: Startskotet gjekk for husaksjonen.

husaksjonen6.jpg 300x225

Torsdag 23. juni gjekk startskotet for Husaksjonen 2005. Vi har no fått på plass eit landsdekkande nettverk av ungdomslag med ungdomshus som vil synleggjere husa gjennom kontakt med styresmakter, medieoppslag og aktivitetar i ungdomshuset.

Målet med aksjonen er å vise fram mangfaldet av aktivitet i ungdomshusa, kor viktig gode hus er for å skape god aktivitet og å få opp augene til dei som knip på pengepungen. Dette skal vi få til gjennom lokal synleggjering og utsending av pressemeldingar, lesarinnlegg og kontakt med media frå den sentrale aksjonsgruppa.

Pressepakken inneheld:

Inspirasjonsbrev
Argumentasjon i møte med politikarar og andre med makt
Lesarinnlegg lang og kort versjon
Spretne påfunn for husaksjonistar
Kontaktpersonar i fylka
Nasjonal pressemelding

tillitsvaldregistrering nafbanner studereibergen barnlekbanner RK-logo Instruktørkurs utdanning i folkedans Søk støtte
Ansvarleg redaktør:
Eli Ulvestad
 
Troms Finnmark Nordland Trøndelag M&oslashre og Romsdal Sogn og Fjordane Oppland Hedmark Hordaland Rogaland Buskerud Telemark Agder Vestfold Oslo/Akershus Østfold Heim Folkedans Teater Bunad Barn og unge Ungdomshus Kven veit Festivalar Om NU Opplæring/kurs Verktøykassa Butikk Medlemssørvis Støtteordningar Lenker Kontakt